Een primeur voor de groep, want geen enkele Belgische band deed hen dit voor. Het Aarschotse meisjeskoor is op dit moment op tournee in de Verenigde Staten en Canada.
De interesse voor Scala in de VS is enorm toegenomen sinds het meisjeskoor al opdook  in de trailer voor de Facebook-film 'The Social Network' met een cover van het nummer 'Creep' van de Radiohead. Ook 'The Simpsons' zijn geïnteresseerd in dit liedje.
‘Dat spreekt wel tot de verbeelding’, zegt componist Steven Kolacny vanuit Boston aan Q-music. ‘Voor iemand van Aarschot is dat weer een puike prestatie.’
‘Ik heb de aanvraag enkele weken geleden zien binnen komen, nog voor we op tournee vertrokken (naar de VS en Canada, nvd.) , en eergisteren hebben we gehoord dat de aanvraag rond was', zegt hij. 'Ik ben zelf niet eens een grote Simpsonsfan, maar het is een hele eer dat we in zo’n reeks die wereldwijd wordt bekeken, opduiken.' Hij weet nog niet welke scène bij de muziek te zien zal zijn. 'Ik denk niet dat we verder nog veel informatie gaan krijgen.'

'The Simpsons' is de langstlopende animatiereeks ooit en wordt in meer dan zeventig landen uitgezonden.


Bron: http://standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20110427_134&sectionid=ab8d3fd8-bf2f-487a-818b-9ea546e9a859

In de klas hebben we enkele maanden geleden ook The Simpsons besproken, daarom viel dit artikel me direct op. Wat ik bijzonder vindt is dat Scala de eerste groep is die doorstoot tot in een aflevering van 'The Simpsons'. Geen enkele groep deed hen dat voor. Ook in onze school is iemand lid van de groep Scala, Sara Michotte. Ik kijk vol smacht uit naar de aflevering, en laten we maar hopen dat er meer Belgen voor gaan komen in 'The Simpsons'